PL | EN | DE

TFP. Innowacje i Ekologia.

ART OF PACKAGING – PROFESSIONAL

22 03 2016

OPAKOWANIE THULE - ZWYCIĘZCA ART OF PACKAGING 2016 W KATEGORII PROFESSIONAL

Design: Każdy samochód ma inny kształt dachu. Firma THULE zaprojektowała bagażnik dachowy tak, aby pasował do różnych typów samochodów, spełniając przy tym bardzo rygorystyczne normy bezpieczeństwa. W tą samą ideę wpasowało się TFP projektując opakowanie na dachowy bagażnik rowerowy. Niestandardowy kształt oraz ciężar produktu determinowało użycie odpowiedniego surowca oraz formy opakowania. Prostota i minimalizm grafiki przedstawiona na pudełku idealnie prezentuje jakość produktu oraz jego skandynawski charakter.

Grafika: Z całą pewnością można uznać, że jest to opakowanie typu premium. Zadanie jakie TFP dostało od THULE to bezstratne pod względem jakościowym przejście z techniki druku offsetowego na zadruk flexograficzny. Dotychczas opakowanie było drukowane z użyciem 4 podstawowych kolorów CMYK oraz zabezpieczone lakierem dyspersyjnym. Dział R&D firmy TFP przystąpiło do zmiany techniki na FLEXO HD włączając w to kolory specjalne a jednocześnie ograniczając ich liczbę do trzech. Zastosowaliśmy dwa kolory czarne dla uwydatnienia barwy i uzyskania jej większej głębi. Trzeci kolor specjalny posłużył tylko do zdefiniowania modelu dachowego bagażnika rowerowego i nie był dominującą barwą w projekcie.

Technologia: Druk z liniaturą 52LPC / 132LPI to poziom bardzo bliski technice offsetowej. Osiągnęliśmy go wykorzystując klisze fotopolimerowe wyświecone z użyciem najnowszej, beztlenowej technologii. Eliminacja tlenu z procesu wytwarzania matryc drukowych oznacza tylko jedno: niezwykła jakość pojedynczego punktu drukującego, jak również bardzo wiarygodne i realistyczne odwzorowanie bezpośrednio na tekturze falistej.

Nasze nagrody