Korzyści płynące z druku cyfrowego są absolutnie niepodważalne dla dzisiejszego sektora opakowań. Dzięki drukowi cyfrowemu można optymalnie realizować małe, średnie, a także duże nakłady w wysokiej jakości porównywalnej z drukiem offsetowym. Właściciele marek rentowność uzależniają od zdolności do stworzenia niezapomnianego pierwszego wrażenia poprzez opakowanie produktu.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie druku cyfrowego do personalizacji opakowań produktów. Oprócz zwiększenia zakresu reprodukcji kolorów i jakości ostatecznego projektu, druk cyfrowy może być przystępnym cenowo i przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem.
Obecnie klienci mają wyższe niż kiedykolwiek oczekiwania w kwestii szybkości dostaw. Czasy, gdy zamawiający opakowania klienci składali duże, kosztowne zamówienia i byli skłonni czekać tygodniami na otrzymanie wydrukowanego produktu dawno minęły. Ze względu na mniejszą liczbę narzędzi (takich jak płyty drukarskie, fotopolimery) i znacznie mniejszą liczbę ręcznych procedur przygotowania do druku, opakowania drukowane cyfrowo oferują przyspieszony proces produkcji, który zachwyca właścicieli firm swoją szybkością.
Dodatkowa szansa na nowych klientów
Druk cyfrowy może dopasować do 80% spektrum kolorów Pantone i pozwala łatwo dostosować kolory oraz ich właściwości, aby ostateczne opakowanie odzwierciedlało wizję brandu. Drukowanie krótkich serii lub małych partii ekspozytorów produktów w sklepach umożliwia szybkie testowanie i udoskonalanie projektu, co pozwala na łatwe zmiany akcji in-outowych – dodatkowa szansa na dotarcie do nowych klientów.
Ponadto rosnąca popularność druku cyfrowego utorowała drogę do ciągłych ulepszeń technologicznych w celu udoskonalenia jakości druku jaki nie był osiągalny w ploterach drukujących pierwszej generacji. Obecnie mówimy o drukarkach pełno wymiarowych które dorównują maszyną offsetowym. To zupełnie inna generacja maszyn drukarskich.
Łatwiejsze doskonalenie produktu
Rzadko kiedy właściciele marek są w pełni zadowoleni z pierwszej próbki opakowania produktu, którą widzą. W większości przypadków wymagane są poprawki, aby stworzyć produkt końcowy, który zachwyci klientów. Dzięki drukowi cyfrowemu poprawki te można wprowadzić szybko, a zaktualizowany projekt może zostać wyprodukowany w krótkim czasie.
Opakowania z nadrukiem cyfrowym pomagają chronić markę, utrudniając powielanie niektórych cech projektu opakowania. Szybko rotujący projekt graficzny jest trudniej skopiować. Dzisiejsza technologia pozwala w dobry sposób zabezpieczyć producenta jak i klienta przed próbą wprowadzenia na rynek podrabianych produktów. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami.