Korzyści płynące z druku cyfrowego są absolutnie niepodważalne dla dzisiejszego sektora opakowań. Dzięki drukowi cyfrowemu można optymalnie realizować małe, średnie, a także duże nakłady w wysokiej jakości porównywalnej z drukiem offsetowym. Właściciele marek rentowność uzależniają od zdolności do stworzenia niezapomnianego pierwszego wrażenia poprzez opakowanie produktu.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie druku cyfrowego do personalizacji opakowań produktów. Oprócz zwiększenia zakresu reprodukcji kolorów i jakości ostatecznego projektu, druk cyfrowy może być przystępnym cenowo i przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem.

  • Krótszy czas realizacji

Obecnie klienci mają wyższe niż kiedykolwiek oczekiwania w kwestii szybkości dostaw. Czasy, gdy zamawiający opakowania klienci składali duże, kosztowne zamówienia i byli skłonni czekać tygodniami na otrzymanie wydrukowanego produktu dawno minęły. Ze względu na mniejszą liczbę narzędzi (takich jak płyty drukarskie, fotopolimery) i znacznie mniejszą liczbę ręcznych procedur przygotowania do druku, opakowania drukowane cyfrowo oferują przyspieszony proces produkcji, który zachwyca właścicieli firm swoją szybkością.

  • Dodatkowa szansa na nowych klientów

Druk cyfrowy może dopasować do 80% spektrum kolorów Pantone i pozwala łatwo dostosować kolory oraz ich właściwości, aby ostateczne opakowanie odzwierciedlało wizję brandu. Drukowanie krótkich serii lub małych partii ekspozytorów produktów w sklepach umożliwia szybkie testowanie i udoskonalanie projektu, co pozwala na łatwe zmiany akcji in-outowych – dodatkowa szansa na dotarcie do nowych klientów.

Ponadto rosnąca popularność druku cyfrowego utorowała drogę do ciągłych ulepszeń technologicznych w celu udoskonalenia jakości druku jaki nie był osiągalny w ploterach drukujących pierwszej generacji. Obecnie mówimy o drukarkach pełno wymiarowych które dorównują maszyną offsetowym. To zupełnie inna generacja maszyn drukarskich.

  • Łatwiejsze doskonalenie produktu

Rzadko kiedy właściciele marek są w pełni zadowoleni z pierwszej próbki opakowania produktu, którą widzą. W większości przypadków wymagane są poprawki, aby stworzyć produkt końcowy, który zachwyci klientów. Dzięki drukowi cyfrowemu poprawki te można wprowadzić szybko, a zaktualizowany projekt może zostać wyprodukowany w krótkim czasie.

  • Ochrona produktu i marki

Opakowania z nadrukiem cyfrowym pomagają chronić markę, utrudniając powielanie niektórych cech projektu opakowania. Szybko rotujący projekt graficzny jest trudniej skopiować. Dzisiejsza technologia pozwala w dobry sposób zabezpieczyć producenta jak i klienta przed próbą wprowadzenia na rynek podrabianych produktów. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami.