Zwiększona automatyzacja jest jedną z cech charakterystycznych druku cyfrowego. Po złożeniu zamówienia i przesłaniu projektu, opakowanie przechodzi przez szereg zautomatyzowanych procesów, które pomagają zapewnić jakość opakowania. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że błąd ludzki wpłynie na grafikę, co sprzyja ciągłości projektu w całym cyklu życia opakowania.
Niższe koszty wytworzenia
Wśród znaczących klientów biznesowych rośnie przekonanie, że druk cyfrowy jest atrakcyjny, ponieważ koszt jednostkowy jest znacznie niższy niż koszt druku offsetowego w przypadku zamówień o niskim i średnim nakładzie. Pieniądze są oszczędzane na samym początku ze względu na niższe koszty narzędzi do produkcji opakowania czy standu. Ponadto nie ma minimalnych zamówień, co pozwala płacić tylko za druk, który jest potrzebny – nawet jeśli zamówienie jest liczone w sztukach. Firmy cieszą się również lepszym przepływem gotówki, ponieważ proces drukowania jest szybszy, a produkty mogą być wysyłane szybciej – poprawiając w ten sposób strumień przychodów.
Koszty konfiguracji związane z drukiem offsetowym i fleksograficznym mogą być zastraszające dla właścicieli startupów lub małych firm – zwłaszcza jeśli potrzebujesz tylko niewielkiej partii materiałów opakowaniowych. W niektórych przypadkach koszty druku offsetowego mogą wyczerpać większość budżetu marketingowego małej firmy. Z drugiej strony druk cyfrowy umożliwia łatwe i niedrogie drukowanie w kilku małych partiach bez konieczności martwienia się o przytłaczające koszty konfiguracji lub zarządzanie przestarzałymi zapasami opakowań.
Personalizacja opakowania
W przeciwieństwie do druku offsetowego, który charakteryzuje się z góry ustaloną zawartością impozycji, druk cyfrowy pozwala na dostosowanie projektu przy minimalnym wysiłku. Można na przykład wydrukować spersonalizowane pudełko, zachowując jednocześnie wszelkie informacje logistyczne dla każdej sztuki opakowania w dane partii wydrukowanych opakowań. Dodatkowo wiedząc, że każde opakowanie jest unikalne i nie powtarzalne graficznie z dedykowanym kodek kreskowym i kodem magazynowym w całym procesie produkcyjnym. To dodatkowy zysk dla klienta, bo nie musi zamawiać i oklejać swoich opakowań kosztownymi etykietami.
Opakowania drukowane cyfrowo oferują szereg korzyści, w tym imponującą dokładność, elastyczność i szybkość wprowadzania na rynek. Druk cyfrowy nie jest jednak jedynym rozwiązaniem. Warto zasięgnąć opinii specjalistów, aby wybrać optymalną dla wybranego zamówienia opcję nadruku. Chcesz wiedzieć więcej na temat druku? Zapoznaj się z naszą ofertą.