Przyjazne dla środowiska opakowania e-commerce – czym są i do czego służą?

TFP > Blog > Przyjazne dla środowiska opakowania e-commerce – czym są i do czego służą?


Coraz więcej osób robi zakupy przez internet. To wygodny sposób, który pozwala na dokładne przejrzenie oferty sklepu i wybranie odpowiedniego dla siebie produktu. Jednak sam towar to nie wszystko. Szczególnie ważne są także opakowania e-commerce. Wpływają one na relację klienta z marką i mogą zachęcać do ponownego złożenia zamówień. Czym wyróżniają się tego typu kartony?

Praktyczne zastosowanie opakowań e-commerce

Podstawowym zadaniem każdego pudełka jest ochrona wysyłanych produktów. Nie bez wyjątku są tutaj opakowania e-commerce. Odpowiednio wykonane zabezpieczą przesyłkę przed uszkodzeniami w trakcie transportu. W dodatku kartony powinny być dopasowane do przewożonych towarów – ważne by nie były zbyt duże, gdyż w innym wypadku przedmioty mogą się przemieszczać i w konsekwencji ulec zniszczeniu.

Opakowania e-commerce – wygląd ma znaczenie

Kartony służą do budowania wizerunku marki, dlatego ważne jest to, by pięknie się prezentowały. W ten sposób sklep wzbudzi pozytywne emocje w kliencie, zachęcając go do kolejnych zakupów. Dobrze, by na opakowaniach e-commerce znalazło się firmowe logo czy nadruk kojarzący się z daną marką, gdyż podniesie to prestiż produktu. Oprócz estetycznych walorów liczy się także materiał, z którego wykonany jest karton. W dobie ekologicznego stylu życia ma to ogromne znaczenie, warto więc wykorzystać tekturę falistą, która jest poddawana recyklingowi. Dzięki temu konsument będzie pamiętał o tym, że firma troszczy się o środowisko.

Unboxing experience – nietuzinkowe opakowanie

W przypadku opakowań e-commerce również wnętrze odgrywa kluczową rolę. Dlatego by wywołać unboxing experience, czyli niezapomniane wrażenia z rozpakowywania przesyłki, dobrze jest pokusić się o stworzenie wyjątkowego pudełka. W tym celu w środku kartonu można umieścić kolorowe naklejki z logo firmy, chwytliwe hasło reklamowe, kupon rabatowy czy też firmowy breloczek. Te drobne elementy mogą sprawić, że klient wróci do sklepu i zrobi kolejne zakupy.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zadbaj o estetyczne opakowania e-commerce i zamów je u nas. Oprócz tego możesz zdecydować się także na karton do sieci handlowych czy kopertę kurierską. Zapraszamy do składania zamówień!