Opakowania dla e-commerce

TFP > Akcesoria i produkty > Opakowania dla e-commerce


Opakowanie e-commerce to szczególny typ opakowań z tektury falistej, których konstrukcja i zastosowany surowiec spełniają wymagania sprzedawców online, oferujących sprzedaż wysyłkową swoich produktów.

Większość opakowań e-commerce charakteryzuje się eko-wizerunkiem, wykonane są z papierów szarych, gdzie kluczową rolę odgrywają surowce pochodzące w 100% z recyclingu (papiery makulaturowe).

Promowanie marki skupia się na umieszczeniu logotypów na zewnętrznych powierzchniach opakowania, które są drukowane przy użyciu technologii flexo.

Efekty marketingowe typu WOW, realizowane są poprzez nadruki wewnątrz opakowania. Szczególną rolę może odegrać tutaj druk umożliwiający wykonanie unikalnych, spersonalizowanych nadruków oraz druk zmiennych danych VDP – variable data printing.

Zalety opakowań e-commerce

  • Zabezpieczają produkt podczas transportu do klienta poprzez odpowiedni dobór surowca.
  • Szybkie formowanie, czyli składanie opakowania, jest osiągalne dzięki właściwemu doborowi konstrukcji np. opakowania częściowo sklejonego.
  • Szybkie i bezpieczne zamykanie opakowania osiągnięte jest dzięki linii kleju PSA, czyli Pressure Sensitive Adhesive.
  • Łatwe i bezpieczne dla produktu otwarcie opakowania, dzięki zastosowaniu perforacji oraz tasiemek zrywających.
  • Funkcja zwrotu, umożliwiająca klientowi zwrot produktu poprzez ponowne zamknięcie opakowania dzięki rozwiązaniom konstrukcyjnym i zastosowaniu dodatkowej linii kleju PSA.

Wielkość opakowania

Wymiary maksymalne naszych opakowań wykrawanych determinowane są poprzez zakresy pracy naszych maszyn wykrawających. Określamy je za pomocą wymiaru formatu płaskiego uzyskanego po rozłożeniu opakowania z formy przestrzennej do formy płaskiej.

Dzięki technologii wykrawania rotacyjnego możemy uzyskać wymiar maksymalnie 2800×1540 mm.

Technologia wykrawania płaskiego pozwala na wycięcie opakowania o wymiarze maksymalnie 2100×1300 mm.

Minimalny wymiar to taki, który da się fizycznie wykroić i złożyć do formy przestrzennej.

Wielkość zamówienia uzależniona jest od konstrukcji opakowania i typu surowca.

Umowna minimalna partia produkcyjna to 1000 sztuk.

 

Nadruk na opakowaniach e-commerce

Wybór technologii druku powinien być podyktowany oczekiwaną jakością efektu graficznego oraz planowaną ilością produkcji.

W przypadku opakowań wysyłkowych bardzo popularna jest personalizacja opakowań, którą umożliwia nadruk cyfrowy.

Personalizacja pomaga w budowaniu wizerunku i zwiększa rozpoznawalność marki. Ponadto zachęca do zakupu i umożliwia przekazanie szeregu informacji. Jest doskonałą reklamą wyróżniającą opakowanie spośród wielu innych.

Więcej na temat możliwości nadruków w rozdziale DRUK.